MalaysiaPlaces.net

Malaysia Places Map Directory
Place Type:
Product/Service, Beauty, Cosmetic & Personal Care, Business Service
Address:
B14 LORONG KG PADANG JAYA 27 JALAN SUNGAI LEMBING, 25200 Kuantan
Coordinate: 3.86309853496, 103.244833946
Rating: 4.00
Phone: 0109096625
Opening Hours:
Monday: 10:00 - 18:00
Tuesday: 10:00 - 18:00
Wednesday: 10:00 - 18:00
Thursday: 10:00 - 18:00
Friday: 10:00 - 18:00
Saturday: 10:00 - 18:00
Sunday: 10:00 - 17:00
Comments:
Facebook Admin (23/06/2018 10:32)

ALHAMDULILLAH Setiap hari ade yg beriktiar dgn rawatan bekam



Facebook Admin (22/06/2018 23:52)

NAK GIGI PUTIH BERKILAT BEBAS PLAK?

Bertukarlah dari Ubat Gigi yang lama kepada GLISTER AMWAY

Mengapa kita perlu memilih ubat gigi glister amway:-

...

👉 kerana ubat gigi glister tidak menanggalkan lapisan perlindungan gigi secara berlebihan berbanding jenama x, y, z

👉 glister mengandungi SYLODENT, agen pengilat yang selamat untuk enamel yang membersih gigi anda dan membantu menghapuskan tanda kotoran, termasuk kopi, teh dan tembakau.

👉 Dengan kerap memberus, ia membantu menghapuskan plak dan memutihkan gigi tanpa meluntur. Menjadikan gigi anda berasa bersih dan licin seluruhnya.

👉 tidak mengandungi bahan kimia yang tinggi .Bahan kimia yang tinggi boleh menghakis lapisan perlidungan gigi.

👉 lebih ekonomi.tahan lebih lama.1 tube 200gm..boleh pkai smpi 6bulan..kanak2 pun boleh guna juga..leh share2 1 family 😘😘

Gigi sangat penting.kalau dah rosak perlu dicabut dan tak ada gigi lain. Jadi pilihlah yg terbaik untuk.lindungi gigi anda sekeluarga.

😆6 FUNGSI Ubat Gigi GLISTER.

👍memutihkan gigi 👍menanggalkan plak 👍mencegah kaviti 👍membersih dengan lembut 👍menyegarkan nafas 👍menggalakkan remineralisasi gigi

Pernah tak kita cek tanda2 label dekat ubat gigi yang selama ni kita guna???

》》Check this out !

Hijau - All Natural Biru - Natural + medicine Merah - Natural + CHEMICAL composition Hitam - PURE chemical

Cuba perhatikan ubat gigi Glister by Amway ade label warna hijau.

Cepat2! P cek ubat gigi masing2! Kalau label merah or hitam tu, lekas2 tukar ke label hijau okay? Hihihi. Chillll~

Jom bertukar dengan ubat gigi glister.. murah & jimat uaallzzz...

Glister Toothpaste Amway Senyuman menawan..gigi bak muntiara😃😃😃 Rm 30.00 tahan 6 bulan Bayangkan sebulan hanya rm5.00 Jimat ..jimat..jimat☺☺☺😊😊

Jom order ubat gigi terbaik

See More

Facebook Admin (21/06/2018 04:44)

Cara guna sama mcm ubat gigi biasa juga cuma ubat gigi glister ni pakai sket je dh memadai utk memutih,menghakis plak@karang gigi serta menyegar mulut..1 tiub tahan 3-6bln

Berminat boleh direct wasap klik jer 👇 www.wasap.my/60109096625/glister



Facebook Admin (18/06/2018 23:57)

ILMU PENTING BUAT PENGAMAL BEKAM !! BEKAM DAN TEORI TAIBAH. JOM SHARE . . Bekam darah merupakan satu prosedur mengeluarkan sejumlah 'darah kotor' melalui permukaan kulit dengan tusukan atau sayatan dengan penggunaan cawan bekam bertekanan negatif. .

...

Menurut teori Taibah, tekanan negatif yang dikenakan kepada permukaan kulit akan mengikuti hukum boyle's dimana semakin besar volume semakin rendah tekanan. .

Tekanan bergerak dari tekanan tinggi ke tekanan yang rendah maka ia akan mendatangkan kesan mendalam kepada saluran darah sehingga berlaku peningkatan filtrasi tembusan melalui dinding saluran darah membolehkan sel-sel darah rosak atau mati serta agen-agen punca penyakit atau dikenali sebagai cytology pathological substance, CPS melaluinya dan berkumpul pada tisu-tisu di bawah kulit. .

Ketika tusukan jarum atau sayatan pisau dikenakan pada kulit yg telah dikenakan tekanan negatif 'darah kotor' atau CPS akan keluar dan disedut ke dalam cawan bekam. .

Teori Taibah juga menggunakan mekanisma pembersihan ini seperti organ ginjal yang menyingkirkan bahan kumuhan seperti urea, kreatinin, asid urik, bahan-bahan kimia dan sebagainya. .

Bagaimanapun bekam menurut teori Taibah ini melakukan lebih daripada yang mampu dilakukan oleh ginjal kerana ia juga menyingkirkan sel-sel darah mati atau rosak, agen-agen punca penyakit seperti lebihan gula, lemak, kolesterol, asid urik, air, bakteria, inflammatory mediator dan sebagainya. .

Secara teori apabila keluar sejumlah unsur-unsur tersebut ia amat diyakini dapat membersihkan darah serta meningkatkan pengaliran darah yang kaya dengan oksigen, nutrien, antibodi dan zat-zat lain di dalam sistem saluran darah sekaligus menyumbang kepada peningkatan sistem pertahanan badan dan membantu proses penyembuhan penyakit atau kecederaan. .

Banyak kaedah rawatan yang dipraktiskan secara tidak sedar telah mengurangi kesan maksimum teori Taibah dan hukum boyle's seperti yang telah diterangkan di atas. .

Sayang rasanya kerana elemen sedutan pertama, perlukaan dan sedutan kedua telah dilakukan cuma kesannya kurang maksimum. .

Oleh yang demikian baik sekiranya kita dapat berkongsi tatacara bagaimana kaedah yang baik dalam memaksimakan kesan bekam seperti yang digambarkan dalam teori Taibah. .

Kepentingan mempelajari anatomi marking, tulang belakang, sistem limfatik dan sebagainya penting untuk mendapatkan kesan maksimum dalam mengikuti teori Taibah ini. .

Ambil peluang untuk sama-sama share posting ini serta berikan komen, pandangan dan pengalaman kawan-kawan supaya semua sahabat pengamal bekam dapat belajar dan peka mengenai teori yang popular ini dan boleh memberikan rawatan terbaik kepada pesakit dan komuniti.

#akademidrhijama #workshopbekam

See More

Facebook Admin (18/06/2018 21:57)

PENAWAR PENYAKIT MIGRAINE.

Tuhan saja tahu berapa deritanya bila penyakit ini datang, Tahukah kita semua penyakit ini banyak berlaku pada orang wanita dan kebanyakannya berlaku akibat genatik ataupun keturunan.

Migrin berpunca akibat dimana salur pembuluh darah di otak kita mengecil dan dengan secara tiba-tiba ia membesar pula.... Bila sahaja berlaku pekara begini pada saluran darah di otak kita, ia akan menyebabkan tekanan darah menjadi berkurangan di bahagian yang bermasalah itu, oleh disebabkan pekara ini berlakulah menyebabkan kita menjadi magraine.

Ilmu orang tua-tua dahulu untuk merawat penyakit ini mereka akan mencari kelapa hijau yang muda dan sebiji limau nipis, lalu kelapa itu di tebuk di bahagian atas dan di ambil setengah biji limau nipis dan di perah airnya ke dalam kelapa tadi, serta membaca doa :

Bismillah empat sebanyak tujuh kali dan membaca surah AL Waqiah, ayat ke sembilan belas sebanyak tiga kali lalu ditiupkan kedalam kelapa muda itu dan di biarkan selama lima minit barulah diminum.

Lakukan dua kali seminggu In Sha Allah kita akan merasa penyembuhannya secara perlahan-lahan.

See More